Önismereti csoport
1.– 2. alkalom
2019.03.13.
Ismerkedés, bizalmi légkör kialakítása
Az első két alkalom az ismerkedésről, a bizalom kialakításáról szólt. Különböző gyakorlatok, játékok révén teremtettük meg az a környezetet, amelyben a résztvevők biztonságban érezték magukat, ahol meg tudtak nyílni, ahol személyes információt osztottak meg magukról a csoportban.
3. – 4. alkalom
2019.02.27.
Szociális atom
Az érkezést követően un. bejelentkező körben adtak visszajelzést az előző alkalommal mit éltek meg, mit vittek tovább, mivel dolgoztak, mi hatott rájuk mélyebben. Megosztották egymással, hogy az eltelt időszakban mi történt velük, milyen élményeket éltek meg, hogyan oldották meg a felmerülő problémákat. A többi résztvevő visszajelzést adott, reagált, támogatott, segítséget adott.
5.- 6. alkalom
2019.04.10
Szociodráma
Ezen a két alkalmon a szociodráma eszközével néztünk rá a csoport által közösen megfogalmazott problémára. A szociodráma módszere különböző társadalmi szereplők perspektívájából segít értelmezéseket, megoldásokat keresni közös problémáinkra. A szocidráma lényege, hogy az interperszonális konfliktusokat a társas-társadalmi közegben értelmezi. A szociodráma arra veszi rá a résztvevőket, hogy helyzetüket egy bizonyos társadalmi pozícióhoz kötődőnek lássák, amelyből a szociodráma esemény során elmozdulnak, így más, a sajátjukétól eltérő látószögből van lehetőségük értelmezni az eseményeket.
7. – 8. alkalom
2019.04.24.
Életvonal.
Célja, hogy azonosítsa a legfontosabb esemény az ember életében.
Bizonyos esetekben a sorsdöntő események erős „programoző” hatással vannak az ember életére., s ha ezek nem tudatosulnak, akaratlanul ismételjük a hibánkat. Mindenki személyes életútját rajzolta fel, jelölve benn a fontos eseményeket, fotók, különböző szimbolikus tárgyak elhelyezésével. A feldolgozás kiscsoportban történt, majd nagycsoportban osztották meg a legfontosabb felismeréseket, tanulságokat.
9.-10. alkalom
2019.05.08.
Zárás
A két utolsó foglakozás az összegzés és a lezárás, a búcsú alkalma volt. Számba vettük az önismereti csoport találkozások során játékokat, gyakorlatokat. Kire milyen hatással voltak, milyen élményeket éltek át. Hozott-e, s ha igen, milyen változásokat a közös munka. Milyen változásokat generált az önismereti csoport: önbizalom, önismeret, társas kapcsolatok? A feldolgozás változatos technikák mentén történt, páros, kiscsoportos, nagycsoportos formában.