A nemzetközi együttműködés keretében kompetenciafejlesztés 1. - Beszámoló
Az általános célokon túl - kompetenciák folyamatos fejlesztése – fontosnak tartottuk, hogy önismeret bővítésen keresztül a többi készség (kommunikáció, konfliktuskezelés, stressz kezelés) fejlesztésében, a mindennapokban hasznosítható ismeretekhez, gyakorlati eszközökhöz jussanak. Kiemelten kívántunk foglalkozni a felnőtt-felnőtt kommunikációs technikákkal (értő- figyelem, én –üzenet), mert azt gondoljuk, hogy a helyi humán közszolgáltatásban dolgozó szakemberek számára kevés ilyen lehetőség adódik, ahol nemzetközi környezetben és együttműködésben közösen tudnak tanulni.
Programleírás
- Bevezetés, bemutatkozás
- Mit szeretnék, mit nem szeretnék
- Játékszabályok
- Asszociációs játék
- Együttműködés a különböző vérmérsékleti típusok között
- Az én típusom mitől elégedett
- Mackófa
- Johari ablak
- Kommunikációs stílus kérdőív
- Én- állapot modell
- TA teszt
- „Menekültes” gyakorlat
- Konfliktus- fa
- értő-figyelem demonstráció
- értő-figyelem gyakorlása nagy körben
- értő-figyelem gyakorlása párban
- Balázs képek
- Egyéni nehéz helyzetek gyűjtése
- Egyéni nehéz helyzetek feldolgozása- páros gyakorlat