szechenyi

A nemzetközi együttműködés keretében kompetenciafejlesztés 1. - Beszámoló

Az általános célokon túl - kompetenciák folyamatos fejlesztése – fontosnak tartottuk, hogy önismeret bővítésen keresztül a többi készség (kommunikáció, konfliktuskezelés, stressz kezelés) fejlesztésében, a mindennapokban hasznosítható ismeretekhez, gyakorlati eszközökhöz jussanak. Kiemelten kívántunk foglalkozni a felnőtt-felnőtt kommunikációs technikákkal (értő- figyelem, én –üzenet), mert azt gondoljuk, hogy a helyi humán közszolgáltatásban dolgozó szakemberek számára kevés ilyen lehetőség adódik, ahol nemzetközi környezetben és együttműködésben közösen tudnak tanulni.

Programleírás

  • Bevezetés, bemutatkozás
  • Mit szeretnék, mit nem szeretnék
  • Játékszabályok
  • Asszociációs játék
  • Együttműködés a különböző vérmérsékleti típusok között
  • Az én típusom mitől elégedett
  • Mackófa
  • Johari ablak
  • Kommunikációs stílus kérdőív
  • Én- állapot modell
  • TA teszt
  • „Menekültes” gyakorlat
  • Konfliktus- fa
  • értő-figyelem demonstráció
  • értő-figyelem gyakorlása nagy körben
  • értő-figyelem gyakorlása párban
  • Balázs képek
  • Egyéni nehéz helyzetek gyűjtése
  • Egyéni nehéz helyzetek feldolgozása- páros gyakorlat